Bus tour San Francisco

18 juli 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vrijdag waren we redelijk vroeg opgestaan en na ontbeten te hebben bij Starbucks gingen we op weg naar de dichtstbijzijnde halte van de Big Bus. We hadden kaartjes gekocht voor 2 dagen langs alle bezienswaardigheden van San Francisco, waar je natuurlijk naar eigen keuze kon uitstappen. We begonnen bij het opera gebouw en gingen door het Haight district. Dit is een van de mooiste wijken van stad. Hier wonen en werken veel kunstenaars en hippies in door hun zelf geschilderde huizen en winkels. Morgen gaan we hier weer naar toe, omdat de bus zo vol was konden we bij deze stop op het dak zitten , omdat er hier 4 mensen uitstapten. Deze vergissing kwam ons duur te staan, want nadat we langs het zeer mooie Golden Gate park waren gegaan gingen we richting de beroemde rode brug. Het waaide hard en was ook zeer koud boven op het dek. Rillend van de kou kwamen we aan de overkant. Hier moesten we overstappen voor de Sausalito toer. De zon brak door en het werd meteen een stuk warmer. We stapten uit en keken onze ogen uit,wat een prachtige plaats met uitzicht aan de overkant van de baai op Alcatraz en de skyline van San Francisco . Nadat we hadden rondgelopen gingen we lunchen bij the Spinakker, dat gelegen was aan de waterkant. Na het eten gingen we ook met deze toer heen en weer over de brug, het kon echt niet anders en stapten we over op bus ,die naar centrum ging, dus gingen we voor de 4e keer over de brug. We stapten in het centrum uit bij Chinatown . We hebben daar diverse winkeltjes bezocht en wilden daar s'avonds gaan eten ,maar dat hebben we een dagje uitgesteld, want we waren toch wel wat moe geworden en besloten daarom vlakbij het hotel wat te gaan eten .