Alcatraz

20 juli 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Zondag konden we uitslapen omdat de boottocht naar Alcatraz  pas om 12.00 uur begon. Toen we aankwamen stond er al een hele lange rij, maar gelukkig verliep het inchecken vlot. We namen plaats op het voordek en hadden prachtig uitzicht over de baai. Na minder dan een kwartier varen waren we aangekomen bij het voormalige gevangenis eiland. Na een korte klim kwamen we in het cellencomplex, waar de audiotour begon. Gelukkig was ie ook in het Nederlands, zodat iedereen optimaal van deze toer kon genieten. Fascinerende verhalen over ontsnappingen of pogingen met beelden van de cellen waar deze waren begonnen maakten veel indruk op ons. Na ruim 2 uur gingen we terug naar de Fisherman's wharf ,waar het ondertussen heel erg druk was geworden. Het was natuurlijk weekend, iedereen was vrij!  Vele mensen dachten nog wel even een kaartje te kopen, maar tot hun verbazing konden ze pas eind Augustus naar Alcatraz, Wij hadden de kaartjes al in Februari besteld!!!! .Na een broodje met vis te hebben gegeten zijn we terug gaan naar de buurt van het hotel, waar we in een cheese shop enkele heerlijke Franse kaasjes met stokbrood hadden gekocht, die we in de avond op onze kamer heerlijk hadden opgegeten met een fles wijn erbij. We gaan op tijd naar bed, want morgenvroeg gaan we weer rijden op naar de volgende adres, namelijk naar Venice Beach.

1. Joann:
    21 juli 2014
    Gelukkig was er geen reden om jullie in Alcatraz te houden - het is een eind zwemmen naar de wal! Hier is het koeler en eindelijk NAT - even bijkomen. Morgen naar Wil - Hans vangt haar op in de kliniek en ik kom later met de auto om haar thuis te brengen. Komt helemaal goed! Laat jullie wel weten hoe het is gegaan.
    Geniet van Venice Beach, dat is toch alweer LA?
    veel liefs
    J&H
  2. Judith:
    22 juli 2014
    Vanavond laat aangekomen in Venice beach, was verschrikkelijk druk op de weg, maar wel een mooie tocht! Highway 101 langs de kust gereden ! Van SF naar LA !
    Wat fijn Hans en Joanne dat jullie mee gaan met Wil, wij gaan zo naar bed en ik bel haar morgenochtend op hoe het gegaan is.
    Xx Klaas & Judith